Cel mai bun raport pret/calitate pentru componente CNC

O gama variata de produse: Angrenaje conice, axe ghidaj, rulmenti liniari, ghidaje liniare, patine, butoane electrice, comutatoare cu came, cremaliera, roti dintate, motoare frezare, suruburi si piulite cu bile, controllere CNC, automate programabile, rigle optice, motor stepper, motor pas cu pas, encodere rotative, kituri frezare, convertizoare de frecventa, curele dintate, motoare spindle, lant port cablu, automate programabile PLC, senzori si limitatori de cursa

Pentru comenzi, ne puteti suna la numerele:

Mobil: 0721.228.444 0232.316.000 L-V: 08:00-17:00
Vizitati si celelalte magazine ale grupului Automatic
Pro-electric
Categorii
Versiunea de printat Spune unui prieten

De la antica sarbacana, la electrovalve?

De la antica sarbacana, la electrovalve?

Pneumatica reprezinta o ramura a ingineriei care utilizeaza gaze sau aer sub presiune.

Sistemele pneumatice folosite in industrie sunt, de regula, actionate cu ajutorul aerului comprimat sau al gazelor inerte compresate. Un compresor electric actioneaza cilindrii, motoarele pe aer si alte dispozitive pneumatice. Un sistem pneumatic controlat manual sau automat, cu ajutorul electrovalvelor ofera un cost mai mic, este mai flexibil si reprezinta o alternativa mai sigura comparativ cu motoarele electrice si actuatori.

cilindri pneumatici

Pneumatica are de asemenea aplicatii in stomatologie, constructii, minerit s.a.m.d

Originile pneumaticii pot fi urmărite până în primul secol, cand matematicianul grec Hero din Alexandria a scris despre inventiile sale actionate de aburi sau vant.

Fizicianul german Otto von Guericke(1602-1686) a mers chiar putin mai departe, in momentul in care a inventat pompa cu vacuum, un dispozitiv ce extrage aerul sau gazul dintr-un vas atasat.

Insa cele mai vechi mentiuni ale pneumaticii in istorie dateaza inca din anul 3000 I.H, cand vanatorii foloseau sarbacane (Sarbacana este o armă care constă dintr-un tub original din lemn, din metal sau plastic, prin care se suflă diferite proiectile de dimensiuni mici) pentru a pune prada la pamant si din jurul anului 1500 I.H., cand se foloseau unelte cu aer pentru a aprinde focul.

sarbacana

Sistemele pneumatice folosite in instalatiile fixe, precum fabricile, folosesc aer comprimat deoarece alimentarea sustenabila se poate face prin comprimarea aerului atmosferic. De regula, este indepartata umiditatea din aer si o cantitate mica de ulei este adaugata la compresor pentru a preveni coroziunea si pentru a lubrifia componentele mecanice.


Utilizatorii din industria pneumatica nu trebuie sa isi faca griji cu privire la scurgerile otravitoare, deoarece gazul este, de obicei, doar aer. Sistemele mai mici sau cele autonome pot utiliza alte gaze comprimate care prezinta un pericol de asfixiere, cum ar fi azotul, deseori denumit OFN (azot fara oxigen) atunci cand este furnizat in butelii.

Orice gaz comprimat cu exceptia aerului, prezinta pericol de asfixiere, inclusive azotul, care reprezinya 78% din aer. Oxigenul comprimat nu ar asfixia, dar nu este utilizat in dispositive pneumatice deoarece exista pericolul de incendiu, este mai scump si nu prezinta avantaje de performanta fata de aer.

Sculele pneumatice portabile si vehiculele mici, precum masinile Robot Wars si alte aplicatii, sunt alimentate deseori cu dioxid de carbon.

 

Cuvinte cheie: cilindri pneumatici, electrovalve